نوشته شده توسط : امیری

از دوران ساسانیان تا امروز که عید نوروز به عنوان عید ملی ما ایرانیان ثبت گردیده است، همواره خانه تکانی شب عید به عنوان امری مهم و ضروری  بوده و می باشد.

از سالیان دور ایرانیان، قبل از رسیدن عید نوروز، منزل و محل کسب و کارشان را بطور کامل نظافت می کردند و با این عمل، سال جدید را با پاکی و زدودن گردوغبار و کثیفی آغاز می نمودند.

ره پاکان

 

 خانه تکانی شب عید

از دوران ساسانیان تا امروز که عید نوروز به عنوان عید ملی ما ایرانیان ثبت گردیده است، همواره خانه تکانی شب عید به عنوان امری مهم و ضروری  بوده و می باشد.

از دوران قدیم، قبل از رسیدن عید نوروز، منزل و محل کار بطور کامل نظافت می گشت و با این عمل، سال جدید با پاکی و زدودن گردوغبار و کثیفی همراه می گردد.

خانه تکانی شب عید همواره پابرجا بوده و تنها در شکل و روش انجام آن تغییراتی صورت گرفته است.

 

ما می خواهیم شما را با نکاتی در خانه تکانی شب عید آشنا کرده تا دیگر نگران نظافت منزل یا محل کار خود نباشید. 

برنامه ریزی کنید

شما می‌توانيد برای آن كه كارهای منزل را آسان‌تر انجام دهيد به سادگی يك برنامه‌ريزی داشته باشيد. اصلا لازم نيست كه شما از اول صبح تا بعدازظهر كارهای منزل را انجام دهيد؛ بلكه می‌توانيد با تقسيم كردن كارها به روزهای مختلف هفته، كم تر به خود فشار بياوريد و انرژی كمی در يك روز مصرف كنيد تا بتوانيد به كارهای ديگر مثل مطالعه، رسيدگی به كارهای بيرون از منزل  يا حتی كار كردن خارج از منزل بپردازيد. اگر قرار است مثلا در طبقه پايين منزل به شستن لباس‌ها بپردازيد  يا باغچه منزل را مرتب كنيد، سعی كنيد كارهايی كه مربوط به طبقه پايين يا حياط است را هم زمان انجام دهيد تا لازم نباشد دائم از پله‌ها بالا و پايين برويد. شما بايد كارهای منزل را او لويت بندی كنيد و كارهايی را كه لازم است حتما انجام دهيد، امروز انجام دهيد؛ انجام كارهايی كه چندان ضروری نيستند را به روزهای بعد موكول كنيد.

کارهای بزرگ را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید

اگر قرار است تمام منزل را خانه تكاني كنيد، تمام اين كارها را به كارهاي كوچك تر تقسيم كنيد و هر روز بخشي از كارها را انجام دهيد. بسياري از بانوان عادت دارند، تمام لباس‌هاي كثيف را جمع كرده و آن ها را با پرده‌ها و ملافه‌ها در يك روز، بشويند... حال برخي از خانم‌ها از ماشين لباسشويي استفاده مي‌كنند و بعضي حسابي به خودشان سخت مي‌گيرند و آستين‌هايشان را بالا مي‌زنند با دست لباس‌ها را مي‌شويند. تازه پس از آن، لباس‌هاي خيس را كه سنگين‌تر هم شده‌اند از حمام يا آشپزخانه تا حياط يا ايوان حمل مي‌كنند كه آن‌جا روي بند خشك شوند. انجام اين فعاليت‌هاي سنگين و زياد، شما را حسابي خسته مي‌كند و تمام انرژي شما را مي‌گيرد. بنابراين بهتر است هر روز يك بخش از لباس‌ها، پرده‌ها يا ملافه‌ها را بشوييد و خشك كنيد يا به جاي ساعت‌ها بالا و پايين گذاشتن وسايل انباري براي مرتب كردن آن، هر روز بخشي از آن را مرتب كنيد تا كار شما ظرف چند روز تمام شود.

ره پاکان

کارهای سنگین و سبک را یکی در میان انجام دهید

بعضي از كارهاي خانه انرژي كمي از شما مي‌گيرند ولي بعضي ديگر شما را كاملا خسته مي‌كنند. بهترين روش آن است كه شما يك كار سبك مثل آب دادن به گلدان‌ها را انجام دهيد و به دنبال آن يك كار سنگين‌تر مثل جاروبرقي كشيدن اتاق‌ها را انجام دهيد، سپس يك فعاليت سبك را انجام دهيد... با اين روش به عضلات و مفاصل خود استراحت مي‌دهيد و مي‌توانيد ساعات طولاني‌تري به فعاليت بپردازيد. به علاوه اگر قرار است يك كار منزل (كه لازم است حين انجام آن بايستيد) مثل ظرف شستن  يا جاروبرقي كشيدن را انجام دهيد، به عنوان فعاليت بعدي، كاري را انجام دهيد كه بتوانيد نشسته به انجام آن مشغول شويد؛ مانند سالاد تهيه كردن و دوخت و دوز. به اين ترتيب شما به صورت متناوب به يك گروه از عضلات و مفاصل‌تان استراحت مي‌دهيد.

 

نکاتی در آشپزخانه

 وسايلي را كه بيشتر با آن ها سر و كار داريد در طبقاتي از بوفه و كمد يا كابينت بگذاريد كه بتوانيد به آساني و بدون كشيدن بدن‌تان به آن ها دسترسي پيدا كنيد، ارتفاع بين شانه و ران شما مناسب است. اگر وسايل در طبقاتي قرار گرفته‌اند كه دسترسي به آن ها دشوار است از كسي بخواهيد تا به شما كمك كند يا از يك نردبان يا صندلي ايمن بالا برويد و وسيله موردنظرتان را برداريد. وارد كردن كشش‌هاي نامناسب بر عضلات و مفاصل هنگام انجام كارهاي خانه، مي‌تواند شما را دچار گرفتگي و درد عضلات كند.

از خدمات شرکت های نظافتی استفاده نمائید

اين روزها، بيشتر خانم‌هاي شاغل، وقت ندارند كه روزهاي زيادي را به خانه تكاني اختصاص دهند، بنابراين اگر شما در اين گروه از بانوان قرار داريد، بد نيست كه از خدمات شركت‌هاي خدماتي استفاده كنيد. شما مي‌توانيد شستن فرش‌ها، موكت‌ها و حتي پرده را به آن ها واگذار كنيد. اگر در يك آپارتمان اقامت داريد، مي‌توانيد با توافق ساير همسايگان، شست و شوي راه پله‌ها، حياط و پاركينگ را به اين شركت‌ها واگذار كنيد. به اين ترتيب در وقت و هزينه خود صرفه‌جويي كرده‌ايد و از سوي ديگر فشار كم تري را به خود وارد كرده‌ايد.

انعطاف پذیر باشید

ممكن است شما برنامه‌ريزي كرده باشيد كه تمام وسايل منزل را نظافت كنيد، تمام شيشه‌ها را پاك كنيد، اوضاع باغچه را سر و سامان دهيد، حياط و ايوان را حسابي بشوييد و انباري را مرتب كنيد. ممكن است برنامه‌ريزي دقيقي هم كرده باشيد ولي در نهايت نتوانيد در پايان يك روز يا در آخرين روزهاي سال كهنه تمام، كارهاي موردنظرتان را انجام دهيد. و همين موجب نگراني و استرس شما شود. ولي كافي است انعطاف‌پذير باشيد؛ مطمئن باشيد، رسيدن به تمام اهداف‌تان امكان‌پذير نيست، بنابراين رسيدگي به درصد قابل قبولي از كارهايتان را به حساب موفقيت بگذاريد و شاد باشيد! قرار نيست كه با يك خانه تكاني خودتان را از پا درآوريد.

 

 شست وشوی حمام 

بهتر است، وقت جداگانه‌اي براي شست و شوي حمام و استفاده از وايتكس و مايعات جرم گير روي اشياي چيني حمام، اختصاص ندهيد براي اين كه در وقت خود صرفه‌جويي كنيد، شست و شوي حمام را به وقتي كه خودتان قرار است به حمام برويد، موكول كنيد.

ره پاکان

نکات فوق، همگی حاصل تجربه و تخصص شرکت خدماتی ره پاکان می باشد که با افتخار درانجام نظافت منزل شما مشتری عزیز در شب عید سال های زیادی که در خدمتتان بوده ایم بدست آمده است که برای آسایش و آرامش شما در اختیارتان قرار گرفت والبته این نکات گزیده ای از نکات بسیار دیگری است که در مطالب بعدی تقدیم می گردد.

 



:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

 درد ماهیچه،  از علائم بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات است. شایع‌ترین عامل آن کار کشیدن زیاد از عضلات بدن در هنگام نظافت منزل، نظافت راه پله و یا محل کار و یا کشیدگی گروهی از ماهیچه‌ها می باشد.که تقریبا هر کسی آن را تجربه کرده است.

 

ره پاکان

 

نظافت و درد های عضلانی

 درد ماهیچه،  از علائم بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات است. شایع‌ترین عامل آن کار کشیدن زیاد از عضلات بدن در هنگام نظافت منزل، نظافت راه پله، نظافت محل کار و یا کشیدگی گروهی از ماهیچه‌ها می باشد که تقریبا هر کسی آن را تجربه کرده است. ممکن است خفیف یا بسیار شدید و غیر قابل تحمل معمولا در عرض چند روز خوب میشود ولی گاهی اوقات ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جایی از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق بازو و یا حتی دست دیده میشود.

درد عضلات در غالب اوقات به علت استفاده بیش از حد از آن در حین کار یا ورزش و یا بدنبال ضربه به عضله و یا کشیدگی آن بوجود میاید. این درد ممکن است در حین فعالیتی که آن را بوجود آورده شروع شود و یا بعد از مدتی پدید آید.درد عضلانی که با تاخیر شروع میشود  همان است که روز بعد از یک فعالیت سنگین بدنی شما را با درد شدیدی از خواب بیدار میکند. شروع این درد 48-24 ساعت بعد از انجام فعالیت بدنی است.

وقتی شما فعالیت بدنی را انجام میدهید که فشاری بیش از حد به عضلات شما وارد میکند و عضلات شما آنقدر قوی نیستند که تحمل فشار وارده را بکنند فیبرهای عضلانی آن کشیده شده و پارگی های میکروسکوپی در آن ایجاد میشود. این آسیب ها موجب میشوند تا یکی دو روز بعد از فعالیت ذکر شده به علت التهاب و آزاد شدن مواد شیمیایی مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلانی شود.

راه پیشگیری از این وضعیت رعایت دو نکته اساسی است. اول اینکه قبل از شروع هر فعالیت ورزشی و یا فعالیت سنگین بدنی باید نرمش های کششی را به اندازه کافی انجام داد تا فیبرهای عضلات و تاندون ها و رباط های اطراف مفصل بلندتر شده و قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کنند و دوم اینکه شدت و مدت هر فعالیت ورزشی جدید را باید به تدریج افزایش داد تا بدن فرصت کافی را برای تطبیق دادن خود به آن داشته باشد.

علت و درمان دردهای عضلانی

 

ره پاکان

 

درمان خانگی

وقتی علت پا درد را بدانید، به بهترین شکل می توانید آن را درمان کنید. در صورتی که رگ های واریسی دارید و بر این باور هستید که آنها منبع درد پا ی شما هستند، در حین استراحت سعی کنید پای مورد نظر را بالا بگیرید. جوراب واریس تا حدودی تسکین دهنده است.

بعضی از علت های شایع درد پا گرفتگی عضلانی یا خستگی عضلانی پس از فعالیت فیزیکی بیش از حد است. در صورتی که درد نتیجه فعالیت فیزیکی بیش از حد باشد، ابتدا بر روی پای خود یخ قرار دهید. شما باید در چند روز اولی که درد پا ظاهر می شود روزی چهار مرتبه یا بیشتر بر روی پا یخ قرار دهید. حداکثر 15 دقیقه یخ را روی پا قرار دهید.

تا حد امکان استراحت کنید و پای مورد نظر خود را بالا ببرید. حرکات کششی و ماساژ نیز درمان های خانگی مناسبی برای گرفتگی عضلانی و درد کشاله ران هستند. شما می توانید داروی مسکن غیر تجویزی مثل آسپیرین را مصرف کنید تا درد خود را بیشتر تسکین دهید

 

روش های دیگر

تمامی روش های درمانی برای نوع درد مشخص شما مناسب نیستند. روش های درمانی دیگر از قرار زیر هستند

دارو: پزشکان اغلب در ابتدا دارو تجویز می کنند. به دلیل اینکه هر فرد واکنش مختلفی به دارو دارد، پزشک میزان مصرف و داروهای متنوعی را برای شما تجویز می کند. داروها شامل مسکن های غیرتجویزی مثل آسپرین، استامینوفن، استروئیدهای ضد التهابی و داروهای مسکن قوی تر می شود.

فیزیوتراپی: در روش فیزیوتراپی تلاش می شود که عضلات ساخته یا بازسازی شوند و به شما این امکان را می دهد تا درد پا کمتری را تجربه کنید و طبیعی تر حرکت کنید. پزشک فیزیوتراپی منفعلانه مثل ماساژ و کمپرس گرم و سرد یا روش های درمانی فعالانه مثل حرکات ورزشی را توصیه می کند.

کاهش وزن: در صورتی که چاق هستید یا اضافه وزن دارید، کاهش وزن باعث بهبود علائم پا درد می شود.

جراحی: در صورتی که وضعیت شما شدید یا مستمر است، برای درمان بیشتر به یک متخصص ارجاع داده می شوید.پزشک آزمایشات تصویر برداری مثل ام ار ای یا سی تی اسکن را برای پیدا کردن علت درد پا شما انجام می دهد. در صورتی که آزمایشات مشکلی را نشان دهند که با جراحی اصلاح می شود، پزشک جراحی اصلاحی را برای بهبود پا درد تجویز می کند.

پا درد عارضه ی بسیار شایعی است، که می تواند علت های مختلفی داشته باشد این درد می تواند شامل درد پا، درد ساق پا و درد کشاله ران هم بشود. درمان این درد با توجه به علت آن صورت می گیرد. درد کشاله ران معمولا در نوجوانان شیوع بیشتری دارد اما در سنین دیگر هم ممکن است بروز کند. گاهی پا درد شبانه می تواند باعث برهم زدن خواب بیمار شود که در این موارد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ره پاکان

پزشکی نظافت امریست مهم، به علت حفظ سلامتی، بنابراین در فراگیری آن کوشا باشید.شرکت خدماتی ره پاکان افتخار دارد که برای حفظ سلامتی و آرامش شما عزیزان تلاش می کند.

 



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

در هر مکانی که نیاز به نظافت دارد، چه در نظافت منزل، چه در نظافت راه پله و یا محل کار، پریز و کلید های برقی وجود دارند که هم مفید و ضروری می باشند و هم در صورت خیس شدن و ایجاد ارتباط برق با بدن انسان بسیار خطرناک می باشند.

 

ره پاکان

 

ایمنی نظافت ( برق گرفتگی )

در هر مکانی که نیاز به نظافت دارد، چه در نظافت منزل، چه در نظافت راه پله و یا محل کار، پریز و کلید های برقیوجود دارند که هم مفید و ضروری می باشند و هم در صورت خیس شدن و ایجاد ارتباط برق با بدن انسان بسیار خطرناک می باشند.

برق گرفتگی چیست؟

برق گرفتگی یا فره‌گرفتگی، گذشتن جریان الکتریکی از تن آدم است که باعث دریافت درد یا آسیب دیدگی در تن می گردد اگر خوش بخت باشید، گستره برق گرفتگی به دریافت خارش یا لرزش بسنده می نماید ولی اگر برق گرفتگی با خطوط فشار قوی باشد، خطرش بسیار جدی و در بیشتر مواقع خطرش مرگ می باشد.

برق گرفتگی در نظافت

فرض کنید همسر شما در حال شستشوی دیوار آشپزخانه است که ناگهان مقداری آب به داخل یکی از پریزها نفوذ و همسرتان دچار برق گرفتگی می شود. رنگ او پریده و بسیار وحشت زده است.

در این زمان چه می کنید؟

بسیاری از افراد هنگام نظافت و شستشوی آشپزخانه یا نصب لوستر دچار برق گرفتگی می شوند. در این زمان، بهترین اقدام آن است که بلافاصله برق را از کنتور قطع کنید.

اگر هم به کنتور دسترسی ندارید، سعی کنید به مصدوم نزدیک شوید و او را با اشیای خشک و ابزار نارسایی چون چوب یا پلاستیک از منبع برق جدا کنید. اگر هنگام نزدیک شدن به مصدوم احساس مور مور شدن و قلقلک در پاها کردید، بلافاصله بایستید.

این حس به شما علامت می دهد که شما روی زمین پر الکتریسیته هستید و جریان برق از یک پای شما وارد شده و از پای دیگر خارج می شود. در این زمان آرامش خود را حفظ کنید و فوری یک پای خود را از روی زمین بلند کرده، بچرخید و برگردید تا از این محیط خارج شوید.

آیا میدانید؟

برق گرفتگی وقتی اتفاق می افتد که برق مسیر رفت و برگشت داشته باشد. در این مواقع فرد یا باید روی یک پا بایستد یا ۲ پا را کامل به هم چسبانده تا در صورت ورود برق راهی برای خروج آن نباشد و خطر به حداقل رسد.

خطرناک ترین حالت برق گرفتگی زمانی است که جریان برق از یک دست وارد و از دست دیگر خارج شود. در این هنگام جریان برق از قلب و ریه گذشته و می تواند باعث از کار افتادن این اعضا و در نهایت منجر به مرگ شود.

درصورت برق گرفتگی چه باید کرد؟

۱ ـ با توجه به موارد ایمنی ذکر شده، مصدوم را از جریان برق جدا کنید.

 

ره پاکان

 

۲ ـ تعداد تنفس و نبض مصدوم را شمارش کنید و اگر نفس نداشت به او تنفس مصنوعی دهید و بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرید.

۳ ـ امکان دارد مصدوم با علائمی چون رنگ پریدگی، سرگیجه، رخوت، کاهش تعداد تنفس و ضربان قلب، دچار شوک شود. بنابراین فوری او را به پشت بخوابانید و پاهای او را ۲۰ سانتی متر (یک وجب) بالاتر از سطح بدنش قرار دهید و او را با یک پتو بپوشانید تا اتلاف گرمای بدن به حداقل رسد.

۴ ـ گاهی برق گرفتگی با سوختگی همراه است. اگر سوختگی سطحی بود، موضع را با آب خنک شستشو داده و پانسمان کنید، اما اگر سوختگی عمیق بود، مصدوم را بلافاصله به مراکز درمانی برسانید.

آیا میدانید؟

خطر برق گرفتگی در بدن مرطوب یک میلیون بار بیشتر از بدن خشک است. اگر با برق سرو کار دارید، دمپایی یا کفش هایی با عایق خشک بپوشید و سعی کنید هیچ قسمتی از بدن تان به طور مستقیم با زمین در تماس نباشد. با دست مرطوب و خیس به کلید، پریز و وسایل برقی دست نزنید و هنگام نظافت مراقب باشید تا آب به تجهیزات برقــی و کنتـــــور پاشیــده نشود.

توصیه متخصصین نظافت

اگر در هنگام نظافت، با کمی حوصله و دقت و بدون عجله و سهل انگاری کار نمائید، احتمال خطر در نظافت را به درصدی در حدود زیر صفر می رسانید.

هیچ وقت فکر آنکه حادثه فقط برای دیگران ممکن است اتفاق بی افتد را نکنید و همیشه خطر را در کمین خود ببینید تا بتوانید از وقوع آن پیشگیری نمائید.

آرامش شما آرزوی شرکت خدماتی ره پاکان  می باشد.

 

ره پاکان



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

هر شغل و پیشه ای برای اینکه  روان تر ، سریع تر ، با کیفیت تر و با صرف انرژی کمتر، کار خود را انجام دهد، نیاز به ابزار کاربردی و تخصصی خواهد داشت.

ابزاری که در صورت شناخت آنها که برای جه کاری می باشند و چگونه می توان از آن استفاده نمود، برای انجام کار ، بسیار مفید و الزامی می باشند.

ره پاکان

نظافت منزل ، نظافت راه پله  

ابزار شناسی در نظافت

هر شغل و پیشه ای برای اینکه  روان تر ، سریع تر ، با کیفیت تر و با صرف انرژی کمتر، کار خود را انجام دهد، نیاز به ابزار کاربردی و تخصصی خواهد داشت.

ابزاری که در صورت شناخت آنها که برای جه کاری می باشند و چگونه می توان از آن استفاده نمود، برای انجام کار ، بسیار مفید و الزامی می باشند.

ابزار شناسی در مهارت نظافت به دو دسته " ابزار صنعتی " و " ابزار غیر صنعتی " تقسیم می گردد.

ابزار غیر صنعتی

تی حوله ای

انواع تی های حوله ای ( مدل صاف و پیچ پیچ ) برای نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار ابزاری فوق العاده می باشد.

از تی حوله ای برای  دیوارشوئی ، نظافت کف منزل یا محل کار و حتی شست و شوی سطوح شیشه ای بزرگ استفاده می گردد.

از فواید این ابزار نظافت ، جلوگیری از درد های عضلانی  کمر ، گردن ، مچ دست و زانو و همچنین بالابردن سرعت و کیفیت نظافت می باشد.

دستمال نانو

اگر می خواهید انواع سطوح را بدون به جا ماندن لک، سایه و گرد وغبار جامانده از دستمال تمیز نمائید، حتما نیاز به یک دستمال نانو اصل و باکیفیت نیاز خواهید داشت.

سطوح شیشه ای، چوبی و استیل که معمولا به علت پس دادن کثیفی از دستمال در حین نظافت، به تمیزی صددرصد نمی رسند فقط با یکبار استفاده از دستمال نانو بدون سایه و لک می شوند.

دستمال نانو هم کیفیت و هم سرعت نظافت را بالا می برد و همچنین به علت تکرار نکردن نظافت ،انرژی بسیار کمتری از انسان می گیرد.

بعد از هربار استفاده از دستمال نانو با کمی تاید، کثیفی دستمال را بگیرید و سپس با آب خوب بشوئیدو سپس آب دستمال را بگیرید.

تی لاستیکی ( آب جمع کن )

حتما برای همه شمایی که شست وشوی کف منزل ، محل کار یا پارکینگ را انجام داده اید، پیش آمده است که به علت خیس بودن کف، با رفت و آمد افراد یا وسایل نقلیه، اصلاحا دوباره کاری شده و مجبور شده ایم دوباره کف را بشوئیم که این اتفاقی بسیار ناراحت کننده می باشد.

برای اینکه دوباره کاری پیش نیاید با استفاده از تی لاستیکی، بعد از شست و شو به راحتی آب کف زمین را جمع کرده تا بسرعت خشک شود و جای پا و جای لاستیک ماشین و موتور روی آن نماند.

از تی لاستیکی در گرفتن آب از سطح دیوار، شیشه های بزرگ و... نیز استفاده می گردد.

تیغ کاتری دسته دار

این وسیله، ریزنقش اما بسیار کاربردی در نظافت منزل، نظافت راه پله و محل کار می باشد .

بسیاری از لکه های کف، دیوار، شیشه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و... با مواد شوینده، انواع تی، دستمال یا سیم و اسکاج پاک نمی شوند و فقط با تیغ کاتری می توان آنها را پاک نمود.

جهت کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف وقت، به یک یا دو تیغ کاتری در نظافت هرمکانی نیاز خواهیم داشت.

تی نخی

جهت نظافت کف منازل، ادارات و پارکینگ ساختمان، از انواع تی نخی استفاده می گردد.

بهتر است برای ضدعفونی کردن کف، بعد از شست وشوی تی نخی و گرفتن آب آن، مقدار کمی سفیدکننده شیمیایی یا سرکه روی تی ریخته و سپس استفاده نمائید.

هرچه دفعات شست وشوی تی نخی را بیشتر نمائید، نظافتی باکیفیت تر خواهید داشت و حتما در نظر داشته باشید که آخر هر کار، تی نخی را خوب با تاید بشوئید و بگذارید آبش برود تا خشک شود.

تی شیشه شوی

برای شست وشوی شیشه ای بانک ها یا واحدهای تجاری بزرگ، از تی شیشه شوی و ترکیب آب و کمی ریکا استفاده می نمائیم.

استفاده از این ابزار خاص باعث بالابردن سرعت و کیفیت نظافت می گردد و به جای روزنامه، دستمال نانو و صرف زمان زیاد عاقلانه است که از تی شیشه شوی استفاده گردد.

ابزار شناسی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

در نظافت کنتراتی که معمولا برای نظافت مکان های بزرگ انجام می گردد، به این دلیل که نیاز است، آب و خاک همزمان از روی سطوح جمع گردد از جاروبرقی های صنعتی سطلی استفاده می گردد.

در مکان هایی که آبرو وجود ندارد و نیاز به شست وشو با آب دارد، جهت جمع آوری آب سطح مورد نظر از جاروبرقی صنعتی 2موتور یا 3موتور استفاده مفیدی می گردد.

اسکرابر ( فرچه برقی )

برای شست وشوی سرامیک، فرش و موکت استفاده می گردد و همزمان با چرخش فرچه، مواد شوینده و آب را روی سطوح می ریزد و باعث نظافتی فوق العاده می گردد.

واترجت ( آب پرفشار )

در نماشویی ساختمان ها، پارکینگ ها، کارواش ها و... که نیاز به پرتاب آب با فشار قوی می باشد از دستگاه واترجت استفاده می گردد.

در مواقعی که سطوح فوق با آب پاک نمی شوند، از سنگ های ریز به نام سیلیس استفاده می گردد، که به این عمل واترسند بلاست می گویند.

 

برای شست وشوی پرده های کرکره ای و لورداپه و تابلو و مجسمه های سنگی که شرایط شست وشوی عادی را ندارند از بخارشوی استفاده می گردد.

کف ساب یا سنگ ساب

در مواقعی که سنگ کف منازل یا ادارات یا پارکینگ ساختمان ها، به دلیل ریختن مواد شوینده اسیدی یا گذشت زمان سیاه یا خراب می شوند، از دستگاه کف ساب یا سنگ ساب استفاده می گردد.

دستگاه کف ساب باعث جلادادن و شفافیت در سنگ یا موزائیک می گردد که بسیار دلچسب می باشد.

تابلوشوی

برای شست وشوی تابلوی بانک ها و همچنین تابلوی واحدهای تجاری، سطوح شیشه ای یا کامپوزیت ارتفاع دار از دستگاه تابلوشوی استفاده می گردد.

بجای استفاده از نبردبام و چهارپایه که خطرآفرین و زمان بر می باشد، از تابلوشوی استفاده می گردد.

یادمان باشد که :

 برای انجام کارها فقط نیاز به زور بازو نمی باشد و آشنایی به ابزار صنعتی وغیرصنعتی برای نظافتی حرفه ای اصلی ضروری و مهم می باشد.

 

 

 



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

بدن انسان به علت انجام فعالیت های سنگین مانند: نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار  ، اکسیژن بیشتری مصرف می نماید و این موضوع باعث کاهش عمر انسان و ایجاد بیماری های گوناگون می گردند.

 

ره پاکان

نظافت منزل،نظافت راه پله،

حفظ جوانی با نظافت

بدن انسان به علت انجام فعالیت های سنگین مانند: نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار ، اکسیژن بیشتری مصرف می نماید و این موضوع باعث کاهش عمر انسان و ایجاد بیماری های گوناگون می گردند.

همچنین عواملی چون استرس، فشارهای عصبی، استشمام مواد شوینده شیمیایی و گرد وغبار ایجاد شده در هنگام نظافت و عوامل دیگر  بدن انسان را در معرض بیماری های متعددی قرار می دهند که ممکن است حتی جان ما را در معرض خطر قرار دهد.

بنابراین افراد جامعه ، چه جوان باشند چه پیر، چه مرد باشند چه زن، چه شاغل باشند چه خانه دار، می بایست شرایطی مناسب برای بالا بردن سلامت و کیفیت طول عمر خود و خانواده خود ایجاد نمایند.

یکی از راه های ایجاد شرایط مناسب برای سلامت خانواده ها و افراد جامعه ، استفاده از شرکت های خدماتی معتبر و باسابقه و متخصص می باشد که بتواند بسیاری از کارهای سنگین مورد نیاز افراد را انجام دهد.

در قرن بیست ویکم به علت صنعتی شدن بسیاری از کشورها ، خانم ها در کنار آقایان مشغول به فعالیت در بیرون از منزل می باشند، این امر باعث آمدن فشارهای فراوان به بانوان در انجام کارهای شان در منزل گردیده است.

استفاده از نیروهای خدماتی راهی عالی برای کاهش فشار واسترس دربانوان شاغل می باشد.

درصد بالایی از بانوان دارای فرزند یا فرزندان کوچکی می باشند ، که رسیدگی به آنها به تنهایی ، تمام وقت مادران را می گیرد و دیگر فرصتی برای نظافت منزل یا نظافت راه پله نمی ماند.

همچنین درصد قابل توجهی از جامعه مادران میانسال یا سالخورده می باشد ، که انجام امور منزل بخصوص نظافت منزل امری سخت و مشکل و در مواردی منع گردیده توسط پزشکان محترم برای این گروه از افراد جامعه می باشد.

موارد بیان گردیده همگی مادر، خواهر یا همسر ما می توانند باشند ، که می بایست راهی برای کاهش استرس و فشارهای ناشی از کارهای سنگین آنان بیابیم ، و آن راه استفاده از پرسنل شرکت های خدماتی می باشد که می توانند باری از روی دوش افراد جامعه بردارند.

قصد نگارش این مطالب صرفا تبلیغ شرکت های خدماتی نمی باشد، باید قبول کنیم که در این زمان که همه ی افراد جامعه در تکاپوهای زندگی ، سخت مشغول اند ، استفاده از پرسنل شرکت های خدماتی همچون دارویی کارساز برای تسکین و درمان درد های بسیاری می باشد.

امروزه فعالیت های بسیاری همچون نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت محل کار ، پرستاری از کودک و سالمند ، جابجایی و چیدمان وسایل منزل در هنگام اسباب کشی ، باغبانی ، مبل شویی ، قالی شویی و بسیاری از کارهای دیگر، توسط شرکت های خدماتی ، جهت رفاه و آسایش بیشتر افراد جامعه صورت می پذیرد.

البته منکر این موضوع نیستیم  ،که شرکت های خدماتی اگر نتوانند پرسنل خود را بخوبی آموزش دهند ، نه تنها دردی از مردم دوا نمی کنند بلکه باعث افزایش ناراحتی و اتلاف وقت آنها می گردد.

پرسنل شرکت های خدماتی مجرب چگونه باید باشند؟

پرسنل یک شرکت مجرب می بایست : آموزش دیده ، با اخلاق و صبور ، جوان و ایرانی الاصل ، حرف گوش کن ، رازدار و سالم و صادق باشند و به گونه ای کار نمایند که گویی برای خود و برای خانواده خود کار می نمایند.

تعهدات شرکت مجرب چه می باشند؟

دریافت وجه حتی به کمترین میزان می بایست بعد از رضایت صد در صدی مشتری انجام پذیرد.

قیمت تعیین شده می بایست منصفانه و واقعی و مشخص باشد و درحد امکان پایین و با آفرهای ویژه برای مشتریان ویژه.

شرکت خدماتی مجرب می بایست مشتری را ولی نعمت خود داند تا از دل وجان و با احترام تمام قد در خدمت گذاری حاضر گردد.

وسایلی که شرکت خدماتی در اختیار مشتری قرار می دهد یا برای کار مشتری استفاده می نماید ، می بایست از بهترین و با کیفیت ترین ابزار و مواد باشد.

در دسترس بودن و گوش به زنگ بودن و مهم تر پاسخ گویی به پیشنهادات و انتقادات مشتری اصلی مهم در شناخت شرکت های مجرب خدماتی می باشد.

و در آخر می بایست دغدغه های مشتری دغدغه ی شرکت خدماتی باشد تا بتواند نیاز مشتری را بهتر شناخته و خدمت بهتر و ویژه تری به مشتری ارائه دهد.

شرکت خدمات نظافتی ره پاکان با تلاش و کوشش در انجام تعهدات فوق قصد خدمت رسانی با رضایت صد درصدی مشتریان را داشته ، دارد و خواهد داشت.

 



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

در هنگام نظافت ، به علت بلند شدن گرد وغبار در هوا و همچنین بخارهای سمی ناشی از مواد شوینده ، مشکلات تنفسی افراد را تهدید و بیمار می کند.

 

ره پاکان

نظافت راه پله،نظافت منزل

 نظافت و مشکلات تنفسی

برای بسیاری از ما پیش آمده است که در هنگام استفاده از مواد شوینده بخصوص مواد شوینده اسیدی و قلیایی در زمان نظافت منزل ، نظافت راه پله ، و محل کار با سوزش چشم و بینی ، خارش ته حلق و گلو و صرفه های شدید مواجه شده باشیم. همچنین بسیاری از افراد در هنگام شست وشوی سرویس بهداشتی و حمام ، نظافت راه پله بخصوص موادشویی ظروف ، از مواد شوینده اسیدی و قلیایی در فضای بسته و بدون ماسک های فیلتردار استفاده می نمایند ، این عمل بشدت اشتباه ، ضرر و خطر این مواد را برای تنفس صد چندان می نماید.

بیماری های تنفسی

مهم ترین بیماری که در رابطه مستقیم نظافت منزل و نظافت راه پله و محل کار تنفس افراد را بشدت تهدید می نماید، بیماری های ریوی می باشد.

ریه ها مهمترین قسمت دستگاه تنفسی هستند که در عمل تبادل گازهای تنفس ، جهت تامین اکسیژن بافت های مختلف بدن و دفع دی اکسید کربن نقش دارند.

بیماری های انسداد ریوی ، محدود کننده ریوی و عروقی ریوی از انواع بیماری های ریوی می باشند.

هرسال بسیاری از افراد جامعه دچار بیماری های ریوی می گردند که باعث کاهش سطح عملکرد فرد در فعالیت های روزمره ای چون نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار می گردد.

بیماری های ریوی یکی از عوامل مهم مرگ و میر افراد در سراسر جهان می باشد.

یکی از عوامل مهم در پیشگیری از بیماری های تفسی بخصوص بیماری های ریوی ، رعایت اصول ایمنی و بهداشت نظافت می باشد.

اصول ایمنی نظافت

اصل اول

استفاده از ماسک های فیلتردار استاندارد بجای ماسک های کاغذی و ساده ، یادمان نرود پیشگیری بهتر از درمان است.

اصل دوم

در فضاهای بسته و فضاهایی که رفت و آمد هوا مناسب نمی باشد به هیچ عنوان از مواد شوینده اسیدی و قلیایی استفاده نفرمائید.

اصل سوم

از ترکیب مواد شوینده اسیدی بشدت در حذر باشید و به هیچ عنوان از آب داغ و مواد شوینده اسیدی  هم زمان استفاده نفرمائید زیرا احتمال احتراق وجود خواهد داشت.

اصل چهارم

بعد از هر بار استفاده از مواد شوینده اسیدی و قلیایی حتما یک لیوان شیربنوشید زیرا کلسیم از جذب سرب و فلزات سنگین جلوگیری می نماید.

اصل پنجم

 فن حمام  و سرویس بهداشتی و هود آشپزخانه را در هنگام استفاده از مواد شوینده اسیدی حتما روشن نمائید زیرا باعث چرخش و تهویه هوا می گردند.

اصل ششم

از مواد شوینده اسیدی به مقدار کم ولی به دفعات بیشتر در صورت نیاز استفاده نمائید. این عمل هم  باعث کاهش خطر و ضرر برای تنفس می گردد و هم برای نظافت و تمیزی بیشتر تاثیر بالایی خواهد داشت.

پیشنهاد شرکت خدماتی ره پاکان

ترکیب سرکه سفید ، جوش شیرین  ، آب گرم و کمی شوینده غیر اسیدی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شوینده اسیدی باشد تا از خطرات و آسیب ها در امان ماند و از نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار لذت برد.

روش استفاده

ترکیب را درون یک بطری خالی اسپری شیشه شوی ریخته و بعد از کامل مخلوط شدن ، روی سطوح مختلف اسپری می نمائیم وسپس با اسفنج ، فرچه نرم یا دستمال تمیز روی نقاط مورد نظر را می کشیم تا به تمیزی دلخواه برسیم و سپس خشک یا آبکشی می نمائیم.

 گردوغبار چه تاثیری بر ریه ها وسلامت انسان دارند؟

ریه‌ها اندام تنفسی هستند، آن‌ها مسئول دریافت اکسیژن از محیط بیرون به بدن از طریق یک سری لوله‌های انشعاب هوا هستند و تبادل آن برای دی‌اکسید کربن است که دوباره به اتمسفر آزاد می‌شود.

ریه‌ها دائماً در معرض خطر خاکی هستند که ما استنشاق می‌کنیم. خوشبختانه، ریه‌ها عملکرد دیگری دارند. آن‌ها مکانیسم‌های دفاعی دارند که با حذف کردن ذرات گرد و غبار از سیستم تنفسی از آن‌ها حفاظت می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در طول عمر یک معدنچی زغال‌سنگ ممکن است ۱۰۰۰ گرم گرد و غبار را استنشاق کند. هنگامی‌که پزشکان ریه‌های یک معدنچی را پس از مرگش بررسی کردند، آن‌ها بیش از ۴۰ گرم گرد و غبار پیدا نکردند.

چنین بقایای نسبتاً کمی اهمیت قدرت دفاعی ریه‌ها را نشان می‌دهد و قطعاً نشان می‌دهد که آن‌ها کاملاً مؤثر هستند. از سوی دیگر، حتی اگر ریه‌ها می‌توانند خود را پاک کنند، استنشاق گرد و غبار بیش‌ازحد ممکن است باعث بیماری شود.

وقتی در گرد وغبار نفس می کشیم؟

 سیستم تنفسی به ذرات استنشاقی تا حد زیادی به‌جایی که ذرات ته‌نشین می‌شود، بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، گرد و غبار مضر که در بینی قرار دارد ممکن است منجر به ورم غشاء مخاطی بینی (التهاب غشاء مخاطی) شود. اگر ذرات به عبور عروق بزرگ‌تر حمله کنند، ممکن است التهاب نای یا برونشیت دیده شود. مهم‌ترین واکنش‌های ریه در عمیق‌ترین قسمت این ارگان رخ می‌دهد.

ذراتی که در بینی یا گلو از خارج شدن سر باز می‌زنند، تمایل دارند در کیسه‌ها یا نزدیک به انتهای راه‌های هوایی قرار گیرند. اما اگر مقدار گرد و غبار بزرگ باشد، سیستم ماکروفاژ ممکن است شکست بخورد. ذرات گرد و غبار و ماکروفاژهای حاوی گرد و غبار در بافت‌های ریه جمع می‌شوند و باعث آسیب رساندن به ریه‌ها می‌شوند.

میزان گرد و غبار و انواع ذرات درگیر تأثیرات آسیب ریه‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، پس‌ازاینکه ماکروفاژها ذرات سیلیکا را فرو دادند، آن‌ها می‌میرند و مواد سمی پس می‌دهند. این مواد سبب ایجاد بافت‌های فیبری یا زخم می‌شوند. 

در هربار نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار باید دقت داشت تا گرد وغبار روی لوازم را استنشاق ننمائیم واین کار فقط با استفاده از ماسک های فیلتردار استاندارد امکان پذیر می باشد.

 



:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

بسیاری از افراد جامعه بخصوص خانم ها ، پوستی بسیار حساس دارند و در مواقعی که از مواد شوینده استفاده می نمایند ، آسیب های زیادی می بینند ، که در صورت شناخت " پزشکی نظافت " از این آسیب ها در امان می مانند.

 

ره پاکان

 

نظافت راه پله،نظافت منزل 

 پزشکی نظافت و پوست

بسیاری از افراد جامعه بخصوص بانوان ، دارای پوستی بسیار حساس می باشند ، مواقعی که نظافت منزل ، نظافت راه پله ، و محل کار را انجام می دهند ، به دلیل اینکه از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنند ، دچار آسیب های شدید پوستی میگردند.

تاثیر شوینده ها روی پوست

مواد شوینده شیمیایی ، همگی به علت بخارهایی که از خود متصاعد می کنند می توانند  گوش و حلق و بینی افراد را درگیر کنند و باعث التهاب مخاط و یا سوختگی های شدید گردند.

همچنین مواد شوینده به دلیل اینکه باید بسیاری از مواد موجود در آلاینده ها را پاک کنند ، لازم است اسیدیته بالا داشته و قلیایی باشند ، که این موضوع بسیار برای پوست ضرر خواهد داشت.

 چه بیماری هایی پوست را تهدید می کند؟

حدودا 24 نوع بیماری پوستی وجود دارد ، که یکی از آنها اگزمای پوستی (حساسیت پوستی) می باشد که با فردی که تصمیم به استفاده از مواد شوینده شیمیایی در نظافت منزل و بخصصوص شست وشوی ظرف و سرویس بهداشتی و حمام را میگیرد رابطه مستقیم دارد.

اگزماچیست؟

اگزما واکنش آلرژیک و حساسیت در پوست است. که باعث خارش ، خشکی ، پوست ریزی نقاط قرمز رنگ در پوست می شود.

دکتر آلیشا پلاتنر ، متخصص پوست در مرکز پزشکی وکسنر ، دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید : رایج ترین نوع اگزمای پوست همان (درمانیت آتوپیک می باشد.) قبل از اینکه روش پیشگیری یا درمان اگزمای پوست را بیان کنیم ، لازم است بدانید ، در هنگام استفاده از مواد شوینده چه اتفاقی در زیر پوست می افتد ، که پوست دچار اگزما یا همان حساسیت پوست می گردد.

 علت به وجود آمدن اگزما

پوست از دولایه  بیرونی و درونی تشکیل شده است. لایه ی بیرونی از سلولهای تشکیل شده که پر از آب و چربی است و چربی ها باعث حفظ و نگهداری آب موجود در سلول میشوند با این توصیفات اگر به اگزما مبتلا شوید ، بدین معنا خواهد بود که ، پوستتان چربی کمتری تولید می کند و در نتیجه  فاصله بین سلول ها زیاد ترشده و کم کم  آب پوست از بین می رود.

مواد شوینده ای که در نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار استفاده میشود ، لیپیدهایی که پوست تولید می کند را از بین میبرد. و آنها را با سرعت بیشتری نسبت به پوست سالم تجزیه میکند.در نتیجه پوستی خشک ، متورم و ترک خورده خواهیم داشت.

روش های طبیعی درمان

ساده ترین روش برای درمان اگزمای پوست ، استفاده از روغن نارگیل می باشد. این روغن بخوبی در پوست نفوذ میکند و وارد فضاهای بین سلولی میشود که باعث شده رطوبت پوستتان از دست نرود. روغن نارگیل یک لیپید است ، که برای جلوگیری از خشک شدن و التهاب پوست بسیار مفید می باشد.

روش های استفاده

ابتدا دست هایتان را با آب بشوئید و خشک کنید ، سپس روغن نارگیل را روی مواضع مبتلا به پوست اگزما بمالید ، و بگذارید خشک شود. در صورت نیاز در طول روز به همین طریق روغن نارگیل را مصرف کنید.

روش درمان دیگر برای اگزما ، روغن جوجوبا می باشد که مانند یک موم مایع است و شبیه ترین ساختار را نسبت به ساختار روغن های طبیعی پوست دارد. روغن ماهی ، عسل و نشاسته ذرت و... از جمله مواد طبیعی هستند ، که در درمان اگزما مفید می باشند.

دستکش هایی وجود دارد که با دستهایی با پوست حساس سازگاری بالا دارند ، و برای افرادی که با پوستی حساس نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار ، را انجام میدهند ، بسیار مفید می باشد.

چراشوینده شیمیایی؟

در بسیاری از موارد می توان بجای شوینده شیمیایی ، از مواد طبیعی بی ضرر استفاده کرد ، که هم تاثیر بسیاری در بالابردن کیفیت نظافت خواهد داشت و هم آسیبی به پوست ، ریه ، و دیگر نقاط بدن نمی رساند.

از جمله این مواد طبیعی ، سرکه سفید و جوش شیرین میباشد ، که ترکیب این دو بسیار معجزه آسا می باشد و در نظافت مبل ، لباس ، پرده ، تشک تخت کاغذ دیواری و... بسیار تاثیر گذار می باشد.

 روش استفاده از شوینده طبیعی

 ابتدا جوش شیرین ، سرکه ، آب و مواد شوینده لباس درصورت نیاز الکل را باهم مخلوط می نمائیم. داخل بطری اسپری ریخته و روی مبل ، لباس ، تشک تخت و... لک شده اسپری نموده ، و با دستمال نرم روی قسمت مد نظر کشیده وصبر نموده تاخشک شود.



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

در سرتاسر این کره ی خاکی هرفردی برای شروع نظافت نیاز به علوم و اصولی خواهد داشت که بتواند نظافتی صحیح و با کیفیت و بی خطر انجام دهد.

 

ره پاکان 

نظافت راه پله،نظافت منزل 

اصول نظافت

در سرتاسر این کره ی خاکی ، افرادی که می خواهد نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت محل کار یا هرمحل دیگر را انجام دهند ، برای یک نظافت ایده آل می بایست آگاهی وشناخت کامل به اصول نظافت داشته باشند در غیر اینصورت نظافتی بی کیفیت همراه با حال ناخوشایندی نصیبشان می شود.

تمیزی بی نقص و دلچسب ، محیطی آرامش بخش وشاداب با فراگیری دو رکن اصول نظافت امکان پذیر می گردد ، این دو رکن مهم " سلامت نظافت " و " مهارت نظافت " می باشند که لازم و ملذوم اصول نظافت می باشند.

قبل از شناخت این دو رکن می بایست بدانید از چه زمانی و چرا فراگیری اصول نظافت امری مهم و لازم گردید.

 در مجامع بزرگ به دلیل صنعتی شدن و اشتغال خانم ها در  کنار آقایان ، شکل زندگی اکثریت این مجامع از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل گردیدند و با این مدرن شدن زندگی ، شکل منازل ، ادارات ، محل کار و... زندگی دستخوش تغییرات زیادی گردید، و نیاز به فراگیری اصول نظافت بیشتر از هر زمانی در این مجامع احساس گردید.

ابزار نظافتی پیشرفته ای اختراع گردید ، و مواد شوینده روز به روز جدیدتر و قوی تر گردیدند ، تا زمان نظافت پائین تر بیاید و سرعت و کیفیت نظافت بالاتر برود.

 

سلامت نظافت

اگر خواستار این هستیم که نظافتی بی خطر را تجربه کنیم ، قطعا نیازمند شناخت کافی از سلامت نظافت می باشیم .       دو عامل مهم در سلامت نظافت " پزشکی نظافت و ایمنی نظافت " می باشد.

بیماری های ویروسی ، بیماری های ریوی و تنفسی ، بیماری های پوستی ، اختلالات روانی یا افسردگی ، حساسیت وآلرژی  دردهای مضمن عضلانی ، بیماری های عفونی و دیگر بیماری ها در صورت عدم آگاهی افراد مرتبط با فعالیت نظافتی با مباحث پزشکی نظافت را بطور جدی تهدید می نماید.

همچنین آسیب هایی چون برق گرفتگی ، افتادن از ارتفاع و جراحات ناشی از آن ، شکستگی استخوان ، خرابی وسایل منزل یا محل کار ، مشکلات تنفسی ناشی از بخار مواد شوینده و... همگی مواردی هستند که با شناخت کامل مباحث ایمنی نظافت ، فرد یا افراد مرتبط با نظافت می توانند با خیالی آسوده به کارخود ادامه داده و از فعالیت خود لذت ببرند.

 

 مهارت نظافت

این موضوع که چه ابزاری و چه مواد شوینده ای ، چه وقت و چگونه  در نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت محل کار و... استفاده گردد ، امری بسیار ضروری و مهم می باشد که همگی این امور در شناخت مهارت نظافت جمع می گردد.

با شناخت و یادگیری مهارت نظافت می توان از هدر رفتن مواد شوینده ، خرابی ابزار نظافتی ، هدر رفتن وقت و زمان ، خستگی بیش از اندازه ناشی از حرکت های اشتباه یا دوباره کاری و... جلوگیری نمود.

ابزار شناسی ، مواد شناسی ، ترتیب شناسی و روش صحیح نظافت چهار اصل مهم در مهارت نظافت می باشند.

تمام مباحث بیان شده ، حاصل مشاهدات اتفاقات متعددی هستند که در امر نظافت رخ داده و می دهد.

خوب است بدانید کار نظافت در تئوری شاید ساده ترین کار بنظر برسد ولی در عمل و واقعیت امری تخصصی و پیچیده می باشد.

بدون شناخت و تجربه نمی توان از پس نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار و... برآمد و حتی ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای فرد یا افراد بیشتری پیش بیاید. یادمان باشد که پیش گیری بهتر از درمان است.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به نظافت علمی بنگرید تا از آن لذت ببرید و از تمام خطرات و مضرات نظافت در امان باشید.

 

ره پاکان



:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیری

برای اینکه سرعت و کیفیت را در نظافت بالا ببریم بهتر است ترفندها و شگردها یا فوت کوزه گری در نظافت را بشناسیم و از آنها در نظافت به خوبی استفاده نمائیم.

 

ره پاکان

 

نظافت راه پله،نظافت منزل

ترفندهای نظافت

در دنیای نظافت ، شگردها و ترفندهایی وجود دارد که باعث بالابردن سرعت و کیفیت نظافت می گردد.

در هر شغلی اصطلاح فوت کوزه گری نشان از ترفندهایی است که متخصصان آن شغل به آن آگاهی کامل دارند که اگر تازه کاران یا غیرمتخصصان ، آن ترفند را نیاموزند به مشکلات بسیاری برخورد می کنند.

همچنین بسیاری از افراد که قصد نظافت می نمایند به دلیل پوست حساس یا مشکلات تنفسی و... از استفاده مواد شوینده شیمیایی رنج می برند. 

در ترفندهای نظافت می آموزیم از چه مواد طبیعی می توان به جای شوینده های شیمیایی استفاده کرد تا دیگر نگران پوست وتنگی نفس نباشیم و از نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار لذت ببریم.

نکاتی که در ادامه ذکر می گردد ، همگی حاصل تجربه و تخصص شرکت خدماتی ره پاکان می باشد.

 

ترفند اول

 برای از بین بردن لکه های روغنی که غالبا روی سطوح دیوار آشپزخانه ، هود و گاز به دلیل پختن غذا پخش می گردد ، ترکیب معجزه آسای آب داغ جوش شیرین استفاده می گردد.

پیشنهاد می گردد در بطری خالی اسپری شیشه شوی این ترکیب را بریزید و بعداز خوب مخلوط شدن روی لکه ها اسپری نمائید و بعد از 10 دقیقه با اسکاج آغشته به ترکیب آب داغ و جوش شیرین روی سطوح کشیده و لکه را پاک نمائید.

ترفند دوم

برای نظافت سطوح استیل مانند: آسانسور ، نرده استیل راه پله ، هود و گاز آشپزخانه ، وسایل برقی آشپزخانه و... اگر از دستمال نانو اصل استفاده نمائید ، بدون ایجاد خط وخش و جاماندن لکه ، سطوح استیل ذکر شده  را تمیز می نمائید.

لازم به ذکر است که بعد از کثیفی دستمال با کمی تاید خوب دستمال را بشویید و  آبش را بگیرید و دوباره استفاده نمائید.

درصورت نبود دستمال نانو از کمی اسپری شیشه شوی و روزنامه یا دستمال خشک تمیز استفاده نمائید.

ترفند سوم

برای بهتر تمیز شدن وصرفه جویی مواد شوینده در نظافت شیشه ی پنجره و درب ها و... ابتدا می بایست با دستمال نیمه خیس دود و خاک و کثیفی اصلی را پاک نمائید و سپس با اسپری شیشه شوی با دستمال نانوی اصل شیشه را بدون سایه و لک پاک نمائید.

ترفند چهارم

برای تاثیر بیشتر و صرفه جویی مواد شوینده در شست وشوی کف سالن پذیرایی منزل ، سرویس بهداشتی و حمام ، کف پارکینگ و... ابتدا آشغال و خاکی که قابل جاروزدن می باشد را جمع آوری نمائید و سپس کف را کمی خیس نمائید و بعد از مواد شوینده استفاده نمائید.

ترفند پنجم

 قبل از شروع نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار ، یک یا دو عدد تیغ کاتر تهیه نمائید زیرا بسیاری از برچسب ها ، لکه های گچ یا سیمان ، چسب شیشه ای و... با استفاده از تیغ کاتری کنده می شوند و با این کار دیگر نیازی به صرف انرژی بیش ازحد و مواد شوینده         نمی باشد.

ترفند ششم

بعد از شست وشوی کف پارکینگ جهت جلوگیری از دوباره کاری و پائین آمدن کیفیت کار می بایست بعد از شست وشوی کف آب باقی مانده در کف پارکینگ را با یک تی آب جمع کن و بعد با یک تی نخی خشک نمائید.

این عمل باعث می شود رد پا ، رد لاستیک ماشین یا موتور روی سطح سنگی کف پارکینگ نماند وتا مدت ها تمیزی آن به چشم بیاید.

ترفند هفتم

از لیموترش بزرگ برای براق کردن شیرآلات آشپزخانه ، سرویس بهداشتی وحمام می توان استفاده نمود وبعد از 10 دقیقه با دستمال تمیز روی شیرآلات بکشند و درصورت نیاز دوباره این کار را انجام بدهند تا به آن سطح دلخواه خود از تمیزی و براقی برسند.

ترفند هشتم

برای تمیز نمودن لکه های مبل ، فرش ، تابلو فرش ، کاغذ دیواری ، انواع لباس و پرده  به جای مواد شوینده که ممکن است به شخص استفاده کننده و شیء مورد نظر آسیب هایی وارد نماید از ترکیب معجزه آسای کشف شرکت نظافتی ره پاکان استفاده نماید.

ترکیب الکل وسرکه سفید و جوش شیرین و کمی آب داغ و کمی مایع لباس شویی را در اسپری خالی شیشه شوی بریزید و بعداز ترکیب کامل روی سطوح اشیاء ذکرشده اسپری نمائید و با دستمال سفید تمیزبکشید و از تمیزی فوق العاده این ترکیب لذت ببرید.

ترفند نهم

 برای تمیزی وبراق سازی ظروف مسی ، ظروف چدنی و... از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین استفاده می نمائیم و بعد از 10 دقیقه با اسکاج روی ظرف را می کشیم و بعد آب می کشیم و ظروفی تمیز تر از روز اول را مشاهده می کنیم.

ترفند دهم

در مواقعی که برای براق سازی سطوح چوبی منزل یا محل کار دسترسی به روغن های مخصوص چوب ندارید ، می توانید از نزدیک ترین سوپر مارکت ، یک روغن بدن بچه تهیه نمائید و با یک ابر نرم روی سطوح اسپری نمائید.

توجه داشته باشید که کم اسپری کنید تا خاک روی چوب ننشیند.

ترفند یازدهم

 برای منزل هایی که دارای شومینه می باشند و می خواهند آن را کاملا تمیز نمایند ابتدا می بایست سنگ های ریز شومینه را داخل سطل تقریبا بزرگ بریزند و در حمام یا سرویس بهداشتی خوب با آب بشویند تا خاک و آشغال ها بالای سطح آب سطل بیاید و فقط سنگ ریز در سطل بماند.

سپس از مواد شوینده یا سرکه وجوش شیرین و آب گرم استفاده می نمائیم وآب را خالی نمی کنیم تا سی دقیقه بگذرد و بعد آب سطل را خالی و بعد از شست وشو با آب داخل آبکشی میریزیم تا خشک شوند.

ترفند دوازدهم

در شست وشوی پارکینگ به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده اسیدی استفاده نمائید زیرا باعث سیاه شدن سنگ و ایجاد لکه می گردد که در اینصورت فقط با دستگاه های صنعتی کفسابی و سنگسابی می توان سنگ را جلا داد و سیاهی و لکه ها را از بین برد.

برای شست وشوی سنگ بهتر است از ترکیب پودر رخشا و ریکا استفاده نمائید.

ترفندهای بی شماری وجود دارد که در مطالب بعدی در اختیار شما همشهریان عزیز قرار می گیرد. 



:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()