چگونگی نظافت وسایل برقی
نوشته شده توسط : امیری

بسیاری از فعالیت های روزمره ما شهرنشین ها با وسایل برقی انجام می شوند و نظافت این وسایل خود امری پیچیده و مهم می باشد.

در این مقاله می خواهیم شمارا با روش های نظافت وسایل برقی مکان های مختلف آشنا سازیم.

 

ره پاکان

 

نظافت وسایل برقی

امروزه به علت تغییر شکل شهرها و تغییر شکل مشاغل، سبک زندگی اکثر مردم از سنتی به صنعتی تبدیل گردیده است.به همین دلیل وسایل برقی  منازل ،ادارات ، واحدهای تجاری ، کیلینیک های درمانی ، مراکز ورزشی و تفریحی و رستوران ها وفست فودها نیز تا حد زیادی تغییر کرده است.

بسیاری از فعالیت های روزمره ما شهرنشین ها با وسایل برقی انجام می شوند و نظافت این وسایل خود امری پیچیده و مهم می باشد.

بسیار پیش آمده است که در هنگام نظافت منزل یا نظافت راه پله و نظافت محل کار به علت ناآشنایی با اصول نظافت وسایل برقی ، باعث خرابی و صدمه زدن به وسایل برقی شده ایم . باآموختن روش نظافت وسایل برقی می توانیم طول عمر وسایل را بالا ببریم و از صرف هزینه های بالا جهت تعمیر یا خرید مجدد این وسایل جلوگیری نمائیم.

 

نظافت وسایل برقی منزل

 

 نظافت یخچال

برای تمیز کردن بیرون یخچال در هنگام نظافت منزل از دستمال نانو یا حوله ای استفاده میشود ، درصورت پاک نشدن لکه ها از اسپری چندمنظوره استفاده نمائید و توجه کنید که برای تمیز کرده داخل یخچال بهتر است بجای مواد شوینده شیمیایی از مواد طبیعی مانند ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده نمائید.

درون اسپری خالی شیشه شوی سرکه و جوش شیرین و کمی آب را باهم ترکیب کنید و خوب تکان دهید و بعد داخل یخچال اسپری نمائید و بعد از پنج دقیقه با دستمال نرم روی جرم و لکه ها را بکشید و از کشیدن شی تیز درون یخچال خودداری نمائید. تا صدمه ای به کیفیت ، سلامت و بهداشت یخچال نرسد و همچنین از شست وشو با آب به علت خطر برق گرفتی خودداری نمائید.

نظافت تلویزیون

هنگام تمیز کردن تلویزیون و دی وی دی در نظافت منزل به هیچ عنوان از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا پرزهای باقی مانده روی دستگاه به مرور درون دستگاه نفوذ کرده و روی لنز و قطعه های حساس این دستگاه را می پوشاند و به علت پایین آمدن کیفیت تصویر و... سرویس شدن زودتراز زمان معمول نیاز می گردد.این موضوع هم هزینه ها را بالا می برد و بار مالی دارد و همچنین عمر دستگاه را پایین می آورد .شرکت خدماتی ره پاکان توصیه می کند از دستمال نانو که تمام پرزها و گردوغبار را از روی دستگاه پاک می نماید استفاده نمائید.وهمچنین از لکه های ایجاد شده در اثر آب که دستمال های معمولی ایجاد میکند نیز جلوگیری می کند. به هیچ عنوان مواد شوینده روی سطح تلویزیون اسپری نکنید زیرا باعث خراب شدن صفحه ال ای دی شما میگردد. و همچنین شرکت نظافتی ره پاکان برای تمیزی کامل پشت دستگاه توصیه می کند از جاروبرقی استفاده نمائید.

نظافت ماکروویو

به دو روش می توان ماکروویو را کاملا تمیز نمائید.

1- درون یک ظرف کوچک کمی آب ریخته و لیمو ترش بزرگ را نصف کرده و بعد از چکاندن آبش داخل ظرف خودش را نیز درون ظرف انداخته، درون ماکروویو گذاشته و زمان را روی 3دقیقه تنظیم کنید . بعد از آن 5دقیقه صبر کنید و سپس با دستمال تمیز جرم ها رو تمیز نمائید.

2- ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید را درون و بیرون ماکروویو اسپری نمائید و بعد از 5 دقیقه با دستمال تمیز نمائید.

نظافت اتو

اتوها بعد از مدتی استفاده سطح سرامیکی شان جرم می گیرد جرم های آهکی و جرم ناشی از پارچه ، تنها راه تمیز کردن سطح سرامیکی اتو ، استفاده از جوش شیرین است . جوش شیرین را روی پارچه ای بریزید و با اتو زدن آن پارچه سطح سرامیکی را کاملا براق و تمیز نمایید.

نظافت چرخ گوشت

تمام قطعات باز شونده چرخ گوشت بعد از هر بار استفاده می بایست کاملا تمیز شوند تا بوی زخم نگیرد و به علت باقی ماندن گوشت و چربی میکروب و حشره جمع نکنند. قطعه های باز شونده را درون یک سطل آب گرم گذاشته و بعد از 1ساعت با ریکا و اسکاج می شوئیم. و می گذاریم خوب خشک شوند و سپس نصب می نمائیم.

 

ره پاکان

 

نظافت تلفن و آیفون

به این دلیل که روزانه چندین بار از آیفون و تلفن استفاده می کنیم الزامی است که آنها را با الکل ضد عفونی  کنیم تا هم لکه زدایی شوند و همچنین با یک دستمال کوچک و خلال دندان لاب لای دستگاه را تمیز نمائیم. پیشنهاد می شود در سال 2بار با اسپری چند منظوره تمیز نمائید تا سیاهی به خورد تلفن یا آیفون نرود .

 

نظافت وسایل برقی اداری و تجاری

 

نظافت کامپیوتر

پر کاربرد ترین وسیله برقی در ادارات و واحدهای تجاری کامپیوتر یا لب تاب می باشد. که دائما با دست های ما ارتباط دارند و کثیفی ظاهری و کثیفی باطنی دارند. با یک دستمال نانو و وسیله ای شبیه قلم زنی ظاهر کامپیوتر و لب تاب کاملا تمیز می شود و با اسپری کردن الکل می توان میکروب ها و پرزهایی که با چشم دیده نمی شوند و کثیفی باطنی محسوب می شوند را کاملا تمیز نمود.

نظافت پرینتر و فکس و...

دستگاه کپی و پرینتر و اسکنر و فکس همگی فقط نیاز به گردگیری روزانه دارند و در مواردی که لکه هایی روی آنها پدید می آید می توان با کمی الکل یا اسپری چند منظوره و دستمال تمیز آنها را کاملا پاک نمود و بهتر است از دستمال نانو جهت جذب بیشتر گردوغبار استفاده گردد.

 

 نظافت وسایل برقی مراکز درمانی و مراکز ورزشی 

 

دستگاه ضدعفونی کننده 

به علت حساسیت این دستگاه ها می بایست فقط بیرون این دستگاه ها توسط اسپری چند منظوره با دستمال دورریز مانند دستنال کاغذی که قبلا جایی استفاده نشده نظافت گردد و بعد از استفاده دستمال دور ریخته شود.

نظافت یونیت دندانپزشکی

این دستگاه ها نیز همانند دستگاه های ضدعفونی کننده می بایست با دستمال دور ریز و اسپری چند منظوره تمیز گردد و حتما در هنگام نظافت از دستکش یکبار مصرف استفاده گردد.

نظافت تردمیل و ماساژور

در اغلب محیط های ورزشی تردمیل و دستگاه ماساژور از پر استفاده تربن دستگاه های برقی می باشند که به علت مصرف زیاد می بایست هرروز بااسپری چند منظوره یا الکل نظافت گردند.

 

آیا میدانید؟

شرکت خدماتی نظافتی ره پاکان تمامی موارد فوق را به پرسنل خود آموزش داده است تا در نظافت منزل شمال تهران ، نظافت منزل غرب تهران و نظافت منزل شرق تهران، مشتریان  عزیز را به رضایت صددرصد برسانیم.

شرکت نظافتی ره پاکان در نظافت منزل، نظافت راه پله و نظافت محل کار شعار نمی دهد زیرا متخصص هستیم و با تجربه های فراوان خدمتگزاری می کنیم.

 





:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: